Direktlänk till inlägg 5 maj 2009

Välkommen till världen vår underbara son Oliver <3<3

Av Emelie - 5 maj 2009 17:59

Hej på er alla nyfikna ;)

Nu har man en liten stund över att kunna uppdatera en snabbis innan lille killen vaknar och vill äta, igen ;)

Ja, om förlossningen då..

Vaknade 03.30 den 29 april, vandrade runt som en toka i lägenheten tills 06.30 då ringde vi förlossningen, pratade lite och bestämde att vi skulle komma in för koll :D *ÄNTLIGEN*
väl på förlossningen ca. 07.20 kördes en CTG-kurva, Hade mellan 5-7 minuter mellan värkarna, bestämde oss för att åka hem, kring 10-tiden begav vi oss från förlossningen och hem.
Väl hemma tog jag en dusch, väldigt het sådan, Efter det fortsatte jag min vandring på hemmaplan, fram tills 13.45 då stod jag inte ut mer med värkarna som kom med 2-3 minuters mellan rum och låååååååååånga värkar var det.. Vi kom till förlossningen vid 14-tiden, kopplade dem på ännu för att köra en CTG-kurva, Nu hade jag 3 minuters mellanrum mellan värkarna och var öppen 5 cm.. Vi blev inskrivna på förlossningen, Jag fick lustgas.. Efter knappt en 20 minuters CTG-kurva hade jag öppnat mig 8 cm, Nu ville jag krysta ut lillen, men efter lite övertygande från barnmorskan och underköterskan tar jag dagens räddning; LUSTGAS, och sköter mig hyffsat bra efter detta.. Efter bara en kort stund blev det ännu en koll och jag var öppen 10 cm, skönt nu skulle förlossningsarbetet börja.. så den 29 April
Kl. 15.50 kom lilla Oliver till världen, Han vägde 3745 gram och var 52 cm lång, en underbar kille...

I det stora hela är jag väldigt glad att förlossningen gick fort, det tog från inskrivningen vid 14-tiden till 15.50 då var han här <3<3<3

Jag vill tacka Barnmorskan Helena speciellt mycket för din vägledning genom mitt förrlossningsarbete..

Min älskade sambo som baddade min panna med kalla handukar och var det bästa stödet, Tack älskling för 2 helt underbara söner, Ni 3 betyder allt för mig!!

Älskar er massor!!


Skickar upp några bilder också ;)


Kramelikrameli

 
 
tessan

tessan

5 maj 2009 20:57

grattis söt oliver är och hampus har fåtten lilebror skoj grattis

http://www.sweettessan.blogg.se

 
Anna

Anna

6 maj 2009 14:38

oj skrev men vet inte om det blev rätt.. skickar en gång till då.

Tack så mycke =) å grattis till din son också =) dom är ju nästan lika gammla. hur har veckan varit för dej? jag tycker det är mycket man måste lära sej och mycke att tänka på men det kommer väll med tiden. hoppas allt är bra! /Anna

http://minpassion.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

8 maj 2009 13:19

hej igen =) ja det skiljer ju bara 2 timmar ungefär =) veckan har varit bra. massa besök heela tiden så jag e orolig att han blir förvirrad vem hans mamma är eftersom han blir buren å gosad med jätte många olika varje dag =) men hoppas han känner att jag e mamma =) nu har det blivit lite problem med mjölkstockning men vi ska köpa amningspump idag så jag hoppas att det löser sej. stackarn har inte fått i sej så mycke mat sen igår så han är jätte lessen. men nu sover han så jag passar på att kolla upp lite på internet. hoppas det går bra för er! kram! /Anna

http://minpassion.bloggagratis.se

 
Linda Jonsson

Linda Jonsson

9 maj 2009 19:00

Stort grattis till lilla killen=) Åh så söt han var, Gud nu längtar jag ännu mera, jag har ju nästan 3 månader kvar ja.... kram LInda

http://quantockskennel.com

 
Sara

Sara

11 maj 2009 14:15

Vilken söt liten kille :)

http://dolphin.blogg.se

 
Ingen bild

Mommo

14 maj 2009 19:24

Hej oliver gogubbenmommo älsakr dig o din storebror så mkt
Mommo har varit o snott finfina bilder här haha men berätta inte det för mamma o pappa din puss puss mommo kommer o goar med er snart
Älskar er

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 8 augusti 2009 23:20

Hej & Hopp!!   Ja, vad har då hänt den senaste tiden :D   Jag kan stolt berätta att jag har certifikat för Hjärt&lungräddning *stolt*   Oliver har hunnit bli 3 månader, fick den 29 juli sina 2 sprutor vid 3 månaders vaccinationen, är den vanliga + ...

Av Emelie - 15 juli 2009 14:52

Hej på er allihopa!   Som ni säkert förstår har jag inte riltigt haft orken att sitta här och uppdatera bloggen.. Den 11 Juli var det begravning som stod på listan för min systerson Sebastian, endast 9 månader och 23 dagar gamal ryktes han bort från...

Av Emelie - 4 juli 2009 22:37

Tjollahopp!!   Nu var det då flera veckor sedan jag skrev i bloggen och mycket har hunnit hända. Efter mycket gorm och tjafs med dåvarande fodervärden som vår häst stod hos så beslutade vi att åter ta hem henne, och det har gått superbra, hon är så ...

Av Emelie - 9 juni 2009 23:06

När det faller en tår från vår tårkanal, ska du veta att vi inte hade några val.När du försvann, blev det gud som vann. Han tog vår ängel vi hade fått, du gick varje steg vi gått.Tog oss i dina händer, visade oss vart i livet man vänder. När allt bli...

Av Emelie - 8 juni 2009 23:04

I går var vi till bårhuset och tog farväl av vår älskade Sebastian! Det var jättefint och ro givande i minnesrummet!  Det blev väldigt tungt och många tårar..  Han var så vit, så kall och så tyst.. Det var hemskt:(  Hampus och Oliver fick också följ...

Ovido - Quiz & Flashcards