Alla inlägg under april 2009

Av Emelie - 25 april 2009 11:58

Tjillevipp!!


Ja då har man 4 dagar kvar till BF, har nog haft den hemskaste natten på lääääääääänge, Har varit vacken från och till sedan halv 2 i natt, har haft såna hemska värkar, kändes som att jag höll på att döööööö... :( *ONT ONT ONT*

Men på morgonen började dem ge med sig lite grann... Tog 2 alvedon och lade mig och vilade en stund, tills Hampus vaknade.. Då var det upp, käka frukost, leka en massa busiga lekar.. Nu har min älskade sombo lagt lilleman så han får vila lite middag, han var så trött, älskade lillemanen.. <3<3

Färgade håret på min älsklings sambo igår: SVART blev det, Och snyggt ;) ;) 

Min lilla läckerbit!! <3<3


Har just suttit lite med min läxa till skolan, som skall lämnas in på Måndag, Skriver om en massa patientfall inom stroke,diabetes och kärlkramp mm, väldigt intressant faktiskt :) :) 


Igår var vi och inhandlade lite mjölk,bröd,smör,pålägg och diverse som behövs så här i  månads slutet..Vi var också till granngården och köpte hundfoder, och förvaringsback på hjul så nu ryms nästan alla Hampus leksaker i dem 2 stora förvaringsbackarna han har <3<3


Idag, händer det inte så mycket... 

Vi skall försöka ta oss ut i uppehållsvädret och får hoppas att mina värkar ger med sig helt och hållet, eller att dem blir värre så lillen eller lillan kan komma ut ;) ;) <3<3


Vill tacka mamma och pappa för titten igår när vi var i lekparken, Det uppskattades av er underbart söta dotterson Hampus <3<3 Han tackar <3<3


Har ju lillebrodern här på besök, han skall vara med några kompisar och köra moppe i helgen så då fick han lov att komma och sova.. *alltid kul*


Nej nu skall jag klura ut någon middagsmat som vi skall kunna trycka i oss idag, får se om det blir en kycklingsallad,eller om det blir korvgryta och ris eller något åt det hållet.. 


Skriver kanske ikväll, Ni ser ju... Annars kommer det uppdatering så snart jag kan och har tid... 


Sköt om er allihop!! 


Kramelikram




Av Emelie - 23 april 2009 12:00

Tjenix på er allihopa!!


Här är läget under kontroll.. :) 

Har idag 6 dagar kvar till BF datum och det känns underbart... 

Vill ha ut lill krabbaten i magen, och få lukta på bebis igen, en mini bebis...

Hampus och Johan har varit dåliga i ett par daga, Hampus har varit febrig och gnällig och mycket mammig.. Han går runt och ropar på pappa men han sträcker armarna upp till mig ;) *sööööööötnöööööööööt*

 Han är så underbar, han pussas på magen och lägger örat och lyssnar och är kramsjuk med lillen där inne som bara sparkar och slåss :P :P

 Var till Barnmorskan idag, tog lite nya prover då mitt HB varit väldigt lågt under hela graviditeten, men idag låg det iaf på 109 och det var bästa hittils. Huvudet var FIXERAT, så nu kan lillen komma!! *tycker vi*

Mitt blodtryck var bra, och blodsocker låg också fint.. Hjärtljuden låg på mellan 145-150, underbart <3<3 Så välkommen ut till den vida världen bebis, säger vi <3<3 Fick iaf en tid nästa torsdag tillbarnmorskan igen om nu inte bebisen behagar att komma ut innan förståss :) ;) *Ni får hålla tummarna*


Idag skiner solen och det är över 20 + grader här, och snart är all snö borta, UNDERBART!!! 


Vill ha sol sol sol sol, värme värme värme värme.... Vill helt enkelt ha sommar!! Längtar efter sommarn!!! MASSOR!!!


Idag skall vi ta oss en låååååååååång promenad med mixxapixxa, kanske systeryster Ronja, hennes sambo Peter, deras  sebastian och deras rottweiler Kira kommer och busar med oss i skogen idag, vi får se.. Dm kanske skall åka till mor och far idag, för det är hundutställning i helgen, tydligen :) :) Vi önskar dem lycka till!! 


Nej nu skall vi göra oss redo... För en låååååååång promenix.... 


Kanske uppdaterar ikväll!!! 


varför inga bilder kommit är pga. Kameran är trasig :( :( 


Tjillevipp på er alla!! 




Av Emelie - 9 april 2009 19:17

Helloj på er alla häxor och häxgubbar :)


Här går det undan skall ni tro.. ;)

Är inne i vecka 38, helt otroligt :) 3 weeks to go!!! :D :D

Var till barnmorskan idag och det gick bra, blodvärdet har iaf gått upp ligger nu på över 100 och det är bra inför kommande förlossningen :)

Men skall på spec.mödravården nästa vecka, dem tror jag har mycket fostervatten :( Så skall på Fostervattenskontroll som det så fint heter ;) Allt var annarssupebra ;) Har fått medicin för vitamin b12 också och så äter jag ju dem fruktansvärt äckliga NIFEREX, usch och blä, plastsmak.com, säger jag bara... Men vad gör man inte för lillbebisen i magen, Fick en ny tid till Barnmorskan också, den 23e april, får se om det besöket blir utav eller om lillknodden har tänkt sig komma ut innan ;) Huvudet ligger då fixerat, *skönt* Har nyligen nattat lilleman, underbarste sonen <3<3

Han har slutat sova middag helt nästan, han kan slumra till 15-20 minuter mitt på dagen annars är det då full rulle från morgon till kväll på både honom och oss :) Igår var jag på skolan och gjorde det hemska PSYKOLOGI A provet som jag bara velat förtränga i flera veckor, Då psykologi inte är min starka sida, men hoppas att jag klarar det denna gången :)  Får se, får svar inom 2 veckor, denna eviga väntan!!



Vill passa på och säga GRATTIS till Jenny på Tail´s of power kennel till dem 6 underbart vackra dvärg pincher valpar som hon fått, Önskar dig all lycka till!!


Nu är det dags att slänga sig i duchen för att sedan titta på tv en stund innan det blir en dejt med john blund ;)


ÖNSKAR ER ALLA EN RIKTIGT GLAD PÅSK!! 


//Emelie med familj




Av Emelie - 5 april 2009 17:54

Hej hopp på er allihopa!!


Ja, nu är det nedräkning på stora drag här, 24 dagar kvar, innan beräknad förlossning, *vi längtar alla efter lilla mirakel*

Skall bli underbart att bli 2 barnsförälder :)


Ja vad händer annars då?!


Inte mycket, vi tillbringade fredagskväll till lördag eftermiddag hos mor & far, käkade gott och umgicks, Super trevligt, tack mammi och pappi <3<3

I övrigt lär sig Hampus flera nya ord varje dag, underbaraste sonen i världen, Han är en guldklimp <3<3Han säger, mamma,pappa,där,bu,här,kisse,bil, ja en massa ord och det är underbart att se hur han utvecklas <3<3<3

Har nyss kommit in från en promenix med hunden och sambon och sonen, en skön kvälls promenix, verkligen uppfriskande ;) ;) 


Idag har vi käkat pannbiff, brunsås och postatis med sommargrönsaker, och det var riktigt gott *MUMS*


Ikväll blir det myspys bad med sonen och sedan en filmsnutt innan nattning, sedan hade jag tänkt kika på Vanvettaren, eller hur det stavas!! verkar vara en bra kriminallserie :) 


På hundfronten är det lydnadsträning inför kommande spårträning, men snön ligger ju kvar och det är blöt och slaskigt så inte är det något bra spår väder, men vi kör vidare med lydnaden och hon sköter sig toppen <3<3


På hästfronten så står Dayz kvar i Luleå hos sin nuvarande fodervärd, men kommer att flytta senast den 1 maj.. Saknar min häst.. Hoppas kunna komma upp på häst ryggen snart igen, dööööööör av längtan.. Tror Dayz saknar mig också, hon har visst varit lite fjantig och busig på senaste tiden, Hoppas hon sköter sig då hon kommer hem till matte igen och tyvärr är jag ju liiiiiiiiiiiite ur form, men det skall vi nog lösa, älsklings häst <3<3<3


Nu skall jag tillbringa min söndagskväll tillsammans med min underbara sambo och vår underbara son och våra djur förståss!!


Ni får ha det bäst!!


Bilden på Dayz är tagen av nuvarande fodervärd!!


//Kramelikramkram 







Ovido - Quiz & Flashcards