Alla inlägg under maj 2009

Av Emelie - 24 maj 2009 00:12

Tjollahopp på er alla!!



Nu var det ett tag sedan jag bloggade... Det har hunnit hända en del.. 

Kan börja med dem tråkigaste nyheterna, min systerson har en dödligsjukdom vid namn Krabbes, dem har fått ligga på sjukhuset från december till och med mars månad och nu den 20 maj blev dem inlagda igen lillgubben har jättesvårt med sin andning och har en virusinfektion och är jättesjuk :( Känns obeskrivligt hur mycket man lider med honom och min syster och Peter som är pappa till honom, dem har en mycket jobbig tid framför sig.. Och alla tankar går till dem.. Vi finns här för er och Sebastian..  Vi önskar det kunde finnas något vi kunde göra för attkunna säga att allt kommer bli bra, men tyvärr har sjukdomen bara en utväg och lilla Sebastian kommer bli en ängel.. Vi älskar dig Sebastian, och tänker på er alla hela dagarna!! Vi håller tummarna att du kommer få komma hem och vi kommer kunna få tillbringa många fler timmar med dig gubben!! 


**************************************************
**************************************


Nu över till lite roligare saker.... Storasyster Linda, älskade storasyster har varit hos oss hon kom den 17 maj och åkte hem den 22 maj 5 helt underbara dagar, vi har varit ute, tagit en massa kort och lekt en massa i sandlådan med hampus :) Roligt för både hampus och oliver att få träffa och lära känna och känna igen sina släktingar, kändes jätteskönt att hon kom upp och verkligen ville hjälpa till och träffa pojkarna förstås, Tusen tack för all hjälp, betyder massor för oss.. Tack syster Linda!! Älskar dig!


Och Lillasyster jennifer har varit här och är fortfarande kvar, Älskade syster.. Hon har hjälpt till en massa här hemma och det har varit super skoj med sällskap och skrattattacker har vi haft *fniss* Hon och killen har sovit här i några nätter och nu ikväll var det hennes tur att nanna kudden hemma hos honom ;) Får se hur det går :) Älskar dig systeryster! 


**************************************************
*********************************************

Och nu vidare med inlägget... Oliver har ju snart hunnit bli 1 hel månad, shit vad tiden springer iväg :) Han växer och knakar :) Äter som en häst gör han också!! Tyvärr har han haft lite tjorv i magen, *magknip* och har varit lite jobbigt för honom med bajseriet, men det har börjat bli mycket bättre, vi har börjat med MINIFORM droppar, och dem gör verkligen underverk!! 

Han ler och jollrar på som bara den, han är en riktig sötnöt ;) 

och Hampus är verkligen en stolt storebror, han kör vagnen, matar med flaska då jag pumpat ut ibland då spänningarna kommer och Oliver inte är hungrig, Han kastar lillebrors blöja och han pussas och kramas med lillebror hela tiden, Underbar sötaste pojkarna våra!! Älskar er massor <3<3


**************************************************
**********************************************

Sen måste vi ju slriva GRATTIS till Chrystal´s Of Black´s Baretta som fick

HD A och AD UA, Stort grattis Jessica!!!


Och grattis också till Mamma & Pappa som ställde Durbach Gesa och blev BIR med HP i Älvsbyn!! 


Och Grattis även storasyster Linda till Kaylas HD A AD UA och öga UA!! 


Ni är superduper duktiga med era hundar!!! 

**************************************************
**********************************************


Nä nu är det dags att tänka på refrängen, lillkillen skall få lite mat och sen skall vi nanna kudden :) 


Godnatt på er alla!! 


Puss & kram 

Av Emelie - 15 maj 2009 13:21

Tjillevipp!!


Nu var det ett tag sedan jag bloggade :( *tidsbrist*


Igår hade vi en lekparksdag tillsammans med underbaraste Lena och Kevhyn, Super trevligt.. Tack..


Vi började med att käka middag, Köttfärssås och pasta med rivna morötter, uppskattades från alla <3<3 Efter middagen blev det undanröjning av all disk för att sedan klä på alla 3 pojkarna och bege oss ut i lekparken, där vi gungade, åkte rutchkana och byggde sandslott <3<3 *jättemysigt*


Efter en och en halvtimmes lek i lekparken bar det iväg hemåt igen, där vi vinkade av Lena och Kevhyn som skulle bege sig hem till Älvsbyn, med tåget :( Hoppas vi ses snart igen vännen.. Hampus skickar kramar till kevhyn <3<3


Senare på kvällen tog vi oss en stund till att spela kubb tillsammans med syster Ronja, peter, syster Jennifer, Markus och Johan, Tack för en underbar kväll!! och Grattis TILL LAGET Jennifer, Marcus och johan som vann med 1-2 :D :D


Hampus & Oliver vill också passa på att säga GRATTIS till lilla kusinen Sebastian på hans 9 månaderdag som var igår den 14 maj <3 *Grattis*


Nu skriker lilleman, matdags.. Uppdaterar mer en annan dag..

Slänger upp några bilder!!


Tjillevipp på er!! 

Av Emelie - 5 maj 2009 17:59

Hej på er alla nyfikna ;)

Nu har man en liten stund över att kunna uppdatera en snabbis innan lille killen vaknar och vill äta, igen ;)

Ja, om förlossningen då..

Vaknade 03.30 den 29 april, vandrade runt som en toka i lägenheten tills 06.30 då ringde vi förlossningen, pratade lite och bestämde att vi skulle komma in för koll :D *ÄNTLIGEN*
väl på förlossningen ca. 07.20 kördes en CTG-kurva, Hade mellan 5-7 minuter mellan värkarna, bestämde oss för att åka hem, kring 10-tiden begav vi oss från förlossningen och hem.
Väl hemma tog jag en dusch, väldigt het sådan, Efter det fortsatte jag min vandring på hemmaplan, fram tills 13.45 då stod jag inte ut mer med värkarna som kom med 2-3 minuters mellan rum och låååååååååånga värkar var det.. Vi kom till förlossningen vid 14-tiden, kopplade dem på ännu för att köra en CTG-kurva, Nu hade jag 3 minuters mellanrum mellan värkarna och var öppen 5 cm.. Vi blev inskrivna på förlossningen, Jag fick lustgas.. Efter knappt en 20 minuters CTG-kurva hade jag öppnat mig 8 cm, Nu ville jag krysta ut lillen, men efter lite övertygande från barnmorskan och underköterskan tar jag dagens räddning; LUSTGAS, och sköter mig hyffsat bra efter detta.. Efter bara en kort stund blev det ännu en koll och jag var öppen 10 cm, skönt nu skulle förlossningsarbetet börja.. så den 29 April
Kl. 15.50 kom lilla Oliver till världen, Han vägde 3745 gram och var 52 cm lång, en underbar kille...

I det stora hela är jag väldigt glad att förlossningen gick fort, det tog från inskrivningen vid 14-tiden till 15.50 då var han här <3<3<3

Jag vill tacka Barnmorskan Helena speciellt mycket för din vägledning genom mitt förrlossningsarbete..

Min älskade sambo som baddade min panna med kalla handukar och var det bästa stödet, Tack älskling för 2 helt underbara söner, Ni 3 betyder allt för mig!!

Älskar er massor!!


Skickar upp några bilder också ;)


Kramelikrameli

Ovido - Quiz & Flashcards