Direktlänk till inlägg 25 februari 2009

En mysig vinterdag <3<3

Av Emelie - 25 februari 2009 22:16

Ja, vad har då hänt idag då?!

Ja, morgonen började strax före halv 9 imorse...

Vi steg upp och dukade fram för frukost..

När vi hade myst klart på morgon, stökade vi undan det vi stökat fram, och tog på oss dem miljontals vinterkläderna för att ta en skön förmiddags promenda i denna underbar ljusa vinterdag :)  *Underbart skönt väder*

Väl hemma igen blev det tillagning av lunch åt lilleman, korv och makaroner blev det, och det sade bara slurk ;) Han är ett mat monster:)  Efterluchen lade vi lillemn för 1 timmes vila ;) Under tiden möblerade vi om i sängkammaren, är ju snart dags att ställa upp spjälsängen och skötbordet *igen* ;) Sedan satt vi i middagstankar och det blev makaroner & köttfärsås, *mums* Efter middag så blev det en mysig stund framför tvn, innan jag och lilleman hoppade in i duchen inför nattningen, Vi har som rutin att han får ducha/plaska en stund varje kväll innan vi nattar honom, vilket fungerar suveränt ;) Efter duchningen, hoppade vi i pyjamaserna och myste på lite ännu en gång framför toondisney, Sedan gjorde vi som vi alltid brukar, gjorde en full flaska välling, pussade och kramade godnatt och sade mamma och pappa älskar dig, godnatt sov så gott och vi ses imorgon, och efter bara en kort stund hade lilleman somnat, *Underbaraste sötaste ungen* <3<3<3


Ikväll har vi sett EFTERLYST, hemskt med allt som händet runt om i sverige, och speciellt mordet på Caroline Stenvall, Jättehemskt, skall inte missa pogrammet nästa vecka då det handlar om just ovannämnda...


Nu skall sambon få ta hundarna på kissenattrundan och sedan skall vi krypa till sängs, blir tidig morgon i morgon, skall handla hem lite mat, betala räkningar och sånt som är ett måste så här i  lönetid ;)


Skall även plugga lite inför mitt psykologi prov somgår av stapeln på fredag kl.9 ;) *håll tummar och tår*


Och idag har jag pratat med Linnea som har huvudansvaret för Dayz och det går framåt för dem, Dayz är en häst som har svårt att lita på sin ryttare och kan bli väldigt uppstressad i olika situationer, men Linnea jobbar verkligen på jättebra med henne och dem är jättefina tillsammans :) Dem kommer gå jättelångt tillsammans, bara Dayz lär sig lita på Linnea upp till 10000000 % så kommer allt bara att flyta på mellan dem.. Jag saknar att sitta i sadeln och få komma ut på en mysig skogstur eller ett pass på ridbanan, men nu är det inte länge kvar sen är bäbis ute, men då är det också så att Dayz måste ju få gå på bete i sommar, så ridningen får jag hoppas kunna ta upp innan hon skall på betet, Vi får se hur allt urartar sig.. <3<3 kan iaf säga en sak och det är att hon blivit MYCKET lugnare och tryggare än då jag köpte henne och det känns skönt, för hon är en underbar individ.. Vår älskade häst <3<3


Har funderat på att kanske testa ett foder för lättstressade hästar, har ringt och pratat med dem på Häst och fritid i luleå och dem kunde rekomendera det, får prata ihop mig med Linnea och så får vi se vart det leder.. Kan ju vara värt ett försök :) *Kanske*


Nu skall jag ta mig ett glas nyponsoppa och sedan tänka på refrängen till sängen.. <3


Håller tummarna för mina föräldrars två rottweilertikar som idag den 25e Februari blev AD/HD röntgade, Hoppas på superbra resultat, *håll tummar och tår*


Natti natti på er alla ute i cyberrymden!!


Kram från oss i urskogen <3<3<3



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 8 augusti 2009 23:20

Hej & Hopp!!   Ja, vad har då hänt den senaste tiden :D   Jag kan stolt berätta att jag har certifikat för Hjärt&lungräddning *stolt*   Oliver har hunnit bli 3 månader, fick den 29 juli sina 2 sprutor vid 3 månaders vaccinationen, är den vanliga + ...

Av Emelie - 15 juli 2009 14:52

Hej på er allihopa!   Som ni säkert förstår har jag inte riltigt haft orken att sitta här och uppdatera bloggen.. Den 11 Juli var det begravning som stod på listan för min systerson Sebastian, endast 9 månader och 23 dagar gamal ryktes han bort från...

Av Emelie - 4 juli 2009 22:37

Tjollahopp!!   Nu var det då flera veckor sedan jag skrev i bloggen och mycket har hunnit hända. Efter mycket gorm och tjafs med dåvarande fodervärden som vår häst stod hos så beslutade vi att åter ta hem henne, och det har gått superbra, hon är så ...

Av Emelie - 9 juni 2009 23:06

När det faller en tår från vår tårkanal, ska du veta att vi inte hade några val.När du försvann, blev det gud som vann. Han tog vår ängel vi hade fått, du gick varje steg vi gått.Tog oss i dina händer, visade oss vart i livet man vänder. När allt bli...

Av Emelie - 8 juni 2009 23:04

I går var vi till bårhuset och tog farväl av vår älskade Sebastian! Det var jättefint och ro givande i minnesrummet!  Det blev väldigt tungt och många tårar..  Han var så vit, så kall och så tyst.. Det var hemskt:(  Hampus och Oliver fick också följ...

Ovido - Quiz & Flashcards